Lipiec, 2013

Rowerkiem po Gdańsku

Środa, 24 lipca 2013 | dodano: 25.07.2013

Aga chciała dziś zobaczyć wyspę Sobieszewo więc koło południa hyc na rowerek mapa w dłoń i jedziemy trasa niezbyt długa ale przebić się przez Gdańsk nie jest łatwo po około godzinie udaje się dotrzeć do celu pokonujemy most pontonowy na Martwej Wiśle" title="Tuż przed przeprawą mostem pontonowym na Wyspę Sobieszewską" width="900" height="675" />

Tuż przed przeprawą mostem pontonowym na Wyspę Sobieszewską © przemo2
i kierujemy się ku plaży mała sesja foto i udajemy się na Stogi do ujścia Wisły Śmiałej tu też zostajemy do wieczora licząc iż załapiemy się na zachód słońca lecz pogoda znów spłatała nam figla i pokryła niebo gęstymi chmurami.

Z helu do Gdańska

Wtorek, 23 lipca 2013 | dodano: 23.07.2013

Pogoda była dość nie pewna lecz decyzja zapadła płyniemy na Półwysep Helski i wracamy na rowerkach,około 8:30 wypływamy z Gdańska płynąc przez stocznię mijamy Twierdzę Wisłoujście Pomnik Obrońców Westerplatte oraz parę niewielkich okrętów.wszystko jest ok do puki nie wpływamy na Zatokę Gdańską tu wiatr wieje i fale są coraz to większe choroba morska daje mi się we znaki czeka mnie prawie trzy godzinny rejs przez piekł.Około godziny 11-ej dobijamy do brzegu jak dobrze poczuć stały ląd pod nogami szybko szukamy jakieś knajpki by zagrzać się przy gorącej herbatce. Jedziemy zwiedzić Hel zwiedzamy między innymi Muzeum Obrony Wybrzeża gdzie do dziś można podziwiać resztki fortyfikacji służącej do obrony Zatoki Gdańskiej ,nieliczny garnizon helu bronił się bohatersko przez 32 dni skapitulował dopiero 2 października ,po zajęciu Półwyspu Helskiego Naziści postanowili wykorzystać tutejsze fortyfikacje do brony wybrzeża wybudowali tu największe na świecie stanowiska ogniowe składające się z trzech autonomicznych stanowisk ogniowych uzbrojonych w działa kalibru 406mm baterię- Schleswig-Holstein.Częściowo zagłębionych w ziemi, jednokondygnacyjnych schronów typu ciężkiego, dwu oddzielnie położonych jednokondygnacyjnych magazynów amunicyjnych oraz 9-kondygnacyjnej wieży kierowania ogniem. Każde ze stanowisk artyleryjskich składało się z kolistej działobitni i z części mieszczącej podręczne magazyny amunicyjne, kolejki transportowej i z części koszarowej. dale kierujemy się ku Latarni Morskiej tłumy przed wejściem sprawiły że straciliśmy ochotę na zwiedzanie jej od środka mała sesja foto i w drogę, czas nas gonił i aby dotrzeć jeszcze dziś do Gdaniska musimy ruszać w drogę powrotną przez Jurate i Jastarnie gdzie odwiedzamy Port Rybacki dalej Kużnica i Chaupy gdzie rzut oka kierujemy na Zabytkową chat rybacką z 1881r kolejny przystanek to Władysłwowo gdzie odpoczywamy na specjalnym przystanku rowerowym i dalej w drogę przez Swarzewo do Pucka tu łapiemy niebieski szlak i tym ze szlakiem biegnącym przepięknym klifem docieramy do miejscowości Rzucewo gdzie zahaczamy o rekonstrukcję osady Łowców fok z pięknym widokiem na zatokę pucką dalej już bez zwiedzania przez Osłonino koło rezerwatu ptaków Beka u ujścia rzeki Redy i dalej. Do Gdyni docieramy tuż przed zmrokiem robimy zdjęcie promu wypływającego do Szwecji przy którym nasza łajba to zdalnie sterowana zabawka drugą rzeczą która przykuła moja uwagę był wiadukt nad torami kolejowymi wyłącznie dla rowerów resztę trasy pokonujemy bez zbędnych przystanków do gdańska docieramy o godzinie 23:00 mała kolacyjka na starówce i do domku lulu.ZDJĘCIA Opis linka

Pierwsze km na pomorzu

Niedziela, 21 lipca 2013 | dodano: 21.07.2013

Takie tam kilka km by rozruszać kości po długiej podróży " title="Plaża Gdańsk Stogi" width="900" height="675" />

Plaża Gdańsk Stogi © przemo2

Kategoria w towarzystwie

Dom,praca,dom i popołudniowe Ostrowy nad Okrzą.

Czwartek, 18 lipca 2013 | dodano: 19.07.2013

Takie tam rano do pracy a po południu na rowerek,kierunek Ostrowy nad Okrzą zaliczone podwójnie najpierw w towarzystwie Mr.Dry'aszybka pętelka po 19-tey ta sama trasa w towarzystwie,Voit,Faki i Piksel dzięki panowie dawno sobie tak nie pośmigałem.

Kategoria w towarzystwie

Takie tam pomykanie rowerkiem po Beskidach

Niedziela, 7 lipca 2013 | dodano: 08.07.2013

5:20 ustawka na pkp zakup biletów i jedziemy do Węgierskiej Górki w składzie LadyAga,Gaweł,Stin14 i Piksel około 9-ej docieramy na miejsce szybka kawusia na cpn i ruszamy na szlak, cyborg piksel zafundował nam mega wypasioną trasę po prostu hardcore Więcej zapierdala... z buta niż wjeżdżałem ale to nic nowego .w sumie udaje się zaliczyć tylko jeden szczyt Glinne na zjeździe z Glinnych Aga łapie sneyka szybka zmiana dętki i ruszamy dalej w kierunku Magurki z buta pokonujemy kamienisty podjazd niestety tuż za nim na zjeździe Agnieszka zalicza bardzo groźnie wyglądające OTB ,sytuacja jest na tyle poważna iż rezygnujemy z dalszej jazdy i wracamy do żywca i od razu kierujemy się na pogotowie by upewnić się że Aga nie odniosła większych obrażeń ,wszystko jest ok tylko się mocno poobijała więc jedziemy rzucić okiem na Jezioro Żywieckie jeszcze tylko pyszna pizza na obiadek ,tu dołącza do nas reszta ekipy i pędzimy na pociąg a że lichy zemnie nawigator zafundowałem ekipie wycieczkę edukacyjną w 20 minut dookoła żywca suma sumarum na pociąg zdążamy w ostatniej chwili powrót pociągiem syto zakropiony isotonikiem. Dzięki Cyborgi było zajebiście;-)" title="Chwila odpoczynku by nacieszyć oczy pięknymi widokami" width="900" height="675" />