Maj, 2014

Kategoria Codzienność

Praca i wieczorowy wypad z Agunia do Poraja

Poniedziałek, 12 maja 2014 | dodano: 13.05.2014

Rano do pracy a wieczorkiem z Agniesia na krótki wypad do Poraja nad zalew, tu oglądamy piękne wyładowania atmosferyczne gdzieś w oddali. Burza się zbliża więc ruszamy w stronę domu wybieramy drogę przez Osiny i Zawodzie gdzie dopada nas ulewa konkretnie przemoczeni docieramy do domku.

Kategoria Codzienność, Z Agunią

Galiński mtb maraton

Niedziela, 11 maja 2014 | dodano: 11.05.2014

Dziś udział w pierwszym letnim maratonie mtb z cyklu Górska jazda w centrum polski w miejscowości Odrzywół. od początku idzie jak po gruzie.Piachy to nie jest to co lubię a do tego co kilka kilometrów musiałem się zatrzymywać i wysuwać sztycę siodełka bo mi non stop opadała ,na mecie melduję się gdzieś na końcu stawki ale co zrobić grunt to się nie poddawać,może kiedyś cię uda.

Kategoria Wyścigi xc i mtb

Tygodniowa mielonka

Sobota, 10 maja 2014 | dodano: 10.05.2014

Taka zbieranina km, dojazd do pracy  z całego tygodnia .

Beskidzka majówka z Agą dzień 4

Niedziela, 4 maja 2014 | dodano: 07.05.2014

Dziś ostatni dzień majowego weekendu czas pożegnać się z górami i wracać do domku, pobudka kawunia i czas się pakować. pogoda względna zimno  ale przynajmniej nie pada, dziś  jedyny terenowy odcinek to zjazd ze schroniska w Dolinę Kocierską . Dalej już asfaltowo Kocierz Rychwalski, Żywiec, Tresna, Międzybrodzie Żywieckie,Międzybrodzie Bialskie,Porąbka gdzie kierujemy się rzucić okiem na zaporę Hydroelektrowni, widok kapitalny następnie ciśniemy do wsi na  jakiś obiadek i dalej bez większych atrakcji przez Kozy do Bielska na pociąg. Pożegnanie z chatką.
 Zjazd w dolinę i ostatni rzut oka na Gibasy.

Nad jednym z licznych górskich wodospadów.

Boberki zbudowały sobie nie złom willę.

Na zaporze w Porąbce.

Widoczek z zapory.

Zapora od strony Porąbki.

Beskidzka majówka z Agą dzień 3

Sobota, 3 maja 2014 | dodano: 07.05.2014

Dzień przywitał nas dziś załamaniem pogody Mglisto zimno i do tego zaczyna padać, ale mimo to postanowiliśmy wyjechać, mieliśmy dziś obczaić nową miejscówkę  chatkę na samiutkim szczycie Potrójnej . chatka prezentuje się całkiem  całkiem jej atutem jest taras z którego rozciąga się piękny widok na Beskidy. Po herbatce powrót do Schroniska  dziś dużo wolniej bo błotko i mokre kamienie nie wróżą dobrej przyczepności.

Beskidzka majówka z Agą dzień 2

Piątek, 2 maja 2014 | dodano: 07.05.2014

Około 10-ej  wyczołgaliśmy się ze śpiworków i po szybkim śniadanku ruszyliśmy na beskidzkie bezdroża, tym razem bez zbędnego bagażu pokierowaliśmy się czerwonym pieszym w kierunku Łamanej Skały w rezerwacie przyrody Madohora.  droga jak to w Beskidzie kamienie, korzenie i w większości pod górkę ale co tam jakoś się wleczemy pierwszy przystanek po około 1,5km  przy stoku narciarskim koło wyciągu Czarny Groń skąd podziwiamy piękny widok . Dalej już przez teren rezerwatu do łamanej skały skąd szybki zjazd do rozwidlenia szlaków o  wdzięcznej nazwie Anulka, tu odbijamy w zielony szlak nim przez Mlada horę i wielki Gibas Groń   docieramy do Chatki na Gibasowym Siodle, gdzie przeżwamy swoją pierwszą burzę w górach, przez około 1,5 godziny napiernicza gradem . Gdy pogoda się poprawia ruszamy dalej najpierw zielonym potem zpaczamy trochę ze szlaku i przez las wyjeżdzamy w Gilowicach skąd już asfaltem jedziemy do  Kocierza Rychwalskiego tu zakupy w sklepie i powrót do schroniska  ostanie 1,5km to mozolna wspinaczka pod górę .po takim wysiłku piwko w górach smakuje wybornie.Wieczorem ogniskowe klimaty syto zakrapiane  i to by było na tyle.

Przy wyciągu  Czarny Groń

Na łamanej Skale

Gdzieś między Łamaną  a Anulką.

Na zielonym szlaku .

Agnieszka na jednym ze zjazdów.

Burzowe chmury i piersza Błyskawica na Gibasach.

Beskidzka majówka z Agą dzień 1

Czwartek, 1 maja 2014 | dodano: 04.05.2014

Nadszedł czas długo oczekiwanego wyjazdu na majówkę,więc pobudka 0 4:00, szybkie śniadanko kawka i na pociąg do Żywca.
Beskidy przywitały nas z początku lekkim deszczem ale z minuty na minutę pogoda się poprawia,plan na dziś, to wgramolić się na Górę Żar a następnie czerwonym pieszym  dotrzeć do Chatki Studenckiej pod Potrójną, Ruszamy w drogę do Międzybrodzia Żywieckiego gdzie krótki rzut oka na nasz pierwszy cel i zaczynamy mozolna wspinaczkę na Żar, Jedziemy sobie spokojnym tempem co jakiś czas robiąc krótkie przerwy ,by się nie zajechać już na samym  początku w trupa, co jakiś czas  mijają nas szosowcy nas jak furę z gnojem,w końcu docieramy na szczyt. Po krótkiej przerwie na posiłek z piękną panorama w tle ruszamy w dalsza drogę trasa nie jest zbyt długa ale za to dość męcząca Wiedzie bowiem prawie w całości czerwonym szlakiem pieszy przez, Kiczerę, Kocierz,Potrójną aż do Chatki pod Potrójna .
Początek podjazdu pod Górę Żar.

Drugi postój.
   Na szczycie Góry Żar .

Podjazd pod Kiczerę .

Widoki ze szlaku.
Przy Szałasie Kamiennym na czerwonym pieszym.
Na Przełęczy Porójnej.

Panorama Beskidu Małego z Potrójnej .